Kristine Gjøsæter

Alle innlegg i måned: november 2015

Julehandel fra sofaen i år!

• Skrevet: 29.11.2015
  • Kl: 18:29
  • Kategori: Blogg

En lat søndag med stygt vær ute, kan brukes til mye nyttig innendørs. Så i dag har jeg sittet fremfor dataskjermen i flere timer i strekk. Koser meg jeg da, med alt som må gjøres på data, hehe.
Jeg tok like så godt og startet julehandelen ifra sofaen. Har ikke kjøpt stort fra før, så tenkte det var greit å begynne.
Siden det er fullt i kjekke nettbutikker å handle i, startet først runden med å lete etter den med best utvalg, lavest frakt og beste priser.
Jeg visste ikke hva jeg så etter før jeg hadde bladd igjennom hele nettbutikken, og plukket ut litt forskjellig ifra mange ulike kategorier.
Så nå er jeg godt i gang! :) Tenker å sende avgårde enda en bestilling i kveld, men er ikke helt sikker på om jeg skal legge til mer enda, hehe.

Men en ting er sikkert. Netthandel er SÅ mye enklere enn å handle i butikk! :)
Men selvfølgelig er det kjekt med en runde på handlesenter også, men da trenger man god tid, og må være forberedt på at det er utsolgt. (Føler det skjer oftere i butikk enn nettbutikk) hehe.

Flere som handler julegaver i nettbutikk? :)

Nå er det straks tid for en treningsrunde med joggetur, ulike øvelser med strikk og et par runder med treningshjulet!

Håper alle har en fin søndag! ♥

#julegaver #gaver #handel #shopping #netthandel #søndag #trening #hjemmetrening

• Skrevet: 29.11.2015
  • Kl: 18:29

Alle innlegg i måned: november 2015

Fikk det helt på jobb i dag!

• Kl: 22:34
  • Kategori: Blogg

Jeg fikk meg litt av en støkk på jobb i dag, og jeg kunne kjenne det kravle nedover ryggen lenge etterpå.
Jeg skulle selge en utstillingsmodell av en julestake til en kunde, da vi ikke hadde mer av denne på lager. Så jeg måtte dra frem bordet den stod på for å løsne kontakten. Jeg ante fred og ingen fare, fikk den løs og tok den med til kassen.

Kunden gikk og jeg skulle flytte bordet tilbake der det stod .
Det var da jeg så den...!

Det var rett før jeg reiv ned hele utstillingen av julestaker og pynt!
Jeg fikk det helt, og stod sikkert å bare stirret på den i flere minutter...
Heldigvis var det ingen kunder i butikken akkurat da, hehe. For da hadde dette sett meget dumt ut!

Bare SE på størrelsen på denne greia!

Den henger i en hel firkant (hele hullet), av et tynt lag med spindelvev, og med en langbener til dødskompis...
For den var heldigvis det...DØD!
Takk og lov for det! Hehe.
Lurer på hvor dette bordet kan ha stått (mest sansynlig andre veien), tidligere. Må enten ha vært i en krok, eller på lageret. For det beistet har klart å snike seg unna både mopper, støvsugere og kluter!

Jeg oppdaget den omtrent slik:

Flere som hater disse beista?

#spider #edderkopp #ekkelt #frykt #beist #svær

• Kl: 22:34

Jogge på glattisen!

• Kl: 00:49
  • Kategori: Blogg

Som dere sikkert vet, er jeg og Ole igang med faste joggeturer. Dette fungerer ganske greit, og jeg digger at faktisk han også maser om at vi skal komme oss ut døra.

Men nå når vinteren er her, blir det en del utfordringer... Slik som i dag.
Vi jogger om kvelden da jeg som regel jobber senvakter.

Ikke bare er det kaldt, for kulda greier vi å holde oss unna med varmere klær og høgt tempo.
Men is derimot..!

I dag var det en tynn hinne med is overalt på gangstiene, noe som gjorde at treningen ikke ble helt vellykket. Vi måtte jogge ved siden der det var gress, eller i veien der hvor det ikke var gress. Stoppe måtte vi også, på steder der vi måtte gå for å unngå å legge nesa nedi asfalten.
SÅ vi er nødt til å skaffe oss brodder, eller sko med pigger, som også er vanntette.

Men vi kom oss inn uten noen fall. Woho! :)

• Kl: 00:49

Kaldere inne enn ute!

• Skrevet: 22.11.2015
  • Kl: 16:05
  • Kategori: Blogg

Når jeg stod opp på lørdags morgen hadde jeg egentlig bare lyst til å gå tilbake til senga, og legge meg under dyna igjen. Det var ISKALDT i hele leiligheten! Men hvorfor? Alle ovnene stod jo på! Har fjernvarmesystem. Så feilen er nok i en fellessentral til alle leilighetene her, for det er ikke bare vi som har dette problemet.
Skikkelig irriterende vertfall. Typisk at det skjer nå når det er så kaldt ute også.
Jeg satt under teppet i hele går, for å ikke fryse, brrrh!

I dag derimot, var det enda kaldere..
Sitter under teppet i dag også, men er fremdeles kald på bena!
Er kaldere her nå enn det er i ei hytte som du nettopp har kommet til... Rett før frostrøyken kommer, hehe neida. Får ikke håpe det blir så gale.
Men syns feilen bør bli sjekket snarest! For dette blir for gale å måtte sitte under pleddet hele dagen...

#kaldt #vinter #ute #inne #pledd #varme #helg #feil #varmesystem

• Skrevet: 22.11.2015
  • Kl: 16:05

Alle innlegg i måned: november 2015

Bilder fra fjellturen i Etne :)

Jeg har enda ikke lagt ut noen bilder fra fjellturen jeg og Ole hadde forrige helg. Vi kjørte fra Haugesund i tre tiden og kom frem til Etne nærmere halv fem.
Det blir tidlig mørkt for tiden, men vi skulle dra til fjells denne dagen uansett. Så vi pakket alt over i to sekker og satte avgårde.
Før vi var halvveis ble det så klart mørkt, og det er ikke akkurat noen sti og gå på for å komme til hytta på toppen. (Hytta til Oles familie). Så vi hadde med oss en lommelykt og en hodelykt. Vi visste jo at det kom til å bli mørkt lenge før vi kom frem. Det var jo den store spenningen med turen opp, hehe.
Turen tok vel litt over en time, og vi gikk oss ikke vill engang! Snakk om å vasse rundt i busker, myrer, fjellvegger og trær i bekmørket!

Her er vertfall en god del bilder :)
Det er heller ikke strøm på hytta, så når vi kom opp var det bare å sette igang å fyre i ovnen og tenne mange stearinlys.
Ole (som han sa idet vi begynte turen oppover), sovnet med en gang på sofaen "som en liten jente"... haha.

Tequila klarte å gå hele veien opp, men var rimelig trøtt når vi kom frem!
(Santo ble igjen hos foreldrene til Ole, da han ikke fikk fjernet stingene før mandagen etter).

"Zzzzzz!"

Skulle absolutt sove i min sovepose... ♥

Sløv morgen...
Så Ole måtte til med andre knep for å vekke kjøteren fra drømmeland...

Så lite fornøyd, haha!

Følte meg SÅ lite fresh!

Funne masse fisk i enden av bekken :)

Jaget fisket ut i vannet igjen.

Liiite kjekt å skli uti vannet, hehe!

...ikke alltid lett å se hvor Tequila var...hehe :)

Den "store" hytta vi bodde i :)

Søndagen, før vi gikk nedover igjen, gikk vi enda lenger opp til en topp dei kaller "nuten". Skal si det var god utsikt der oppe, i samme høyde som fuglene svevde i... :)

Måtte finne meg en bekk og drikke i...

Det var en fin tur! :)

#tur #fjell #hytte #etne #skog #høst

• Skrevet: 15.11.2015
  • Kl: 22:18
  • Kategori: Fjelltur 2015
  • Kommentarer: 1

Alle innlegg i måned: november 2015

Pakker i posten er alltid gøy

• Skrevet: 13.11.2015
  • Kl: 23:46
  • Kategori: Innkjøp

På torsdag fikk jeg to nye pakker som jeg kunne hente på posten, wihu! Gleden er alltid stor når noe nytt er bestilt! :)
Har funnet ut at dersom jeg skal kjøpe bher, så er det mye bedre å gjøre det på nett, da min str så og si aldri er å finne i butikkene...
Så derfor ble det pakke med tre nye bher og en pakke med ny shampoo og balsam fra bed head. Shampooen var egentlig bare tilfeldig at jeg fant til en god pris, når jeg scrollet igjennom facebook en kveld jeg lå i senga og ikke fikk sove, haha.
Er samme som jeg kjøpte i sverige i sommer, og dei holder i flere mnd! Dusjer hver dag, og har fremdeles halve flaskene igjen fra sverigeturen. Dei lukter også fantastisk godt!
Kjøpte dei billig på motehus.no :)

Ellers var det tre forskjellige bher jeg bestilte. En push-up, som jeg bare elsker! Fantastisk god!
En strapless type og en treningsbh i mykt stoff.

Treningsbhen var så behagelig at jeg kunne brukt den hver eneste dag, haha!

Treningsjakken jeg har på er kjøpt på xxl, og det var bare tilfeldig at den ble med. Det var en god pris på den, og det var bare EN igjen i den fargen...og den var i MIN str, woho! Så da måtte den jo bare plukkes med til kassa, hehe. Angrer ikke i det hele tatt :)

Jeg og Ole tenkte også at vi skulle være "smarte i høstmørket", så vi kjøpte med oss to refleksvester. Vi har jo begynt å jogge ilag flere ganger i uka, og da måtte det refleks til siden joggeturene alltid blir på kvelden.
Tok bilde med blits som dere ser. Kjekt å se hvordan bilene faktisk sakker på farten når en har på refleksvest, enn når man bare har på en liten en hengende fra lomma... :)

Men nå er det straks senga. Jobb i morgen igjen! :)

Snakkes! ♥

#trening #pakke #post #gøy #spennende #bh #shampoo #balsam #bedhead #jogge #refleks #vest #høstmørke #viktig

• Skrevet: 13.11.2015
  • Kl: 23:46
  • Kategori: Innkjøp

Hei pomsveis!

• Skrevet: 09.11.2015
  • Kl: 21:56
  • Kategori: Hund

I kveld tok jeg meg den store frihet til å klippe pommen min Santo. Ulla hans har hatt goood tid på seg til å vokse fritt, så nå klarte jeg ikke vente lenger.
Jeg gikk inn på gjesterommet, plukket med meg Santo som ante fred og ingen fare, og satte han på bordet. Jeg fant frem børste, sakser og pose til ulla, (ja jeg samler faktisk på ulla hans).
Han forstod hva som var i gang med å skje, så han la seg rett ned og hadde ingen plan om å stå oppreist... Men etter litt dytting så stod han så fint så! :)
Det tok meg over en hel time faktisk å få han helt ferdig. Kan tru han var godt fornøyd når han endelig fikk klarsignal til å gå?!

Så nå ser han ut som en liten teddybjørn ♥
♥ Før:

♥ Etter:

Syns? :)

#klipp #hund #pomeranian #frisyre #hundeklipp

• Skrevet: 09.11.2015
  • Kl: 21:56
  • Kategori: Hund

Alle innlegg i måned: november 2015

Når typen endelig skal være med å jogge!

• Skrevet: 01.11.2015
  • Kl: 14:28
  • Kategori: Blogg

Etter en kald lørdag på jobb, da butikksjefen ved et uhell klarte å ødelegge døra til lokalet på fredag, var det godt å komme hjem til en varm og strøken leilighet.
Ole hadde nemlig helt utav seg selv begynt å rydde, vaske, og styrt på imens jeg hadde vært på jobb. Så det første jeg møtte når jeg kom inn døra, var lukta av grønnsåpe og en ryddig gang. Han hadde til og med tørket støv og vasket "føttene" til barstolene på kjøkkenet, da hundehår og flekker fort kommer til syne på dei...

Hundene var luftet og satt godt fornøyde i kurven sin, da jeg avbrøt leken deres med kamera mitt, hehe.

I fem tiden kjørte vi til xxl for å handle litt før stengetid. Ole har gått med på at vi nå skal begynne å jogge ilag! HAN vil faktisk jogge! Så da måtte vi inn å kjøpe nye t-skjorter og sko til han. Men så hadde dei jo tilbud på noen joggesko da, som før kostet 899,- og som nå bare kostet 499,-! Så da kjøpte jeg meg et par jeg også, siden dei jeg har begynner å bli slitt, og dei var jo så utrolig gode å gå i! Mykere og lettere sko skal man lete lenge etter :)

Så det ble røde sko på han og rosa til meg :)

Til slutt ble det handling på coop obs, der han fant seg noen treningsbukser, jeg fant en ny "kose/daffe bukse" og så endte vi opp med biff til middag.
Ble ingen kostymer på oss denne halloween, men en riktig koselig lørdagskveld ble det! :)

Nå skal vi snart ut på en joggetur. Blir kjekt å se om dette er noe han kommer til å holde, at vi faktisk kan få en rutine på joggingen. Hadde vært ganske kjekt det :)

Håper alle har en super søndag! ♥

#helg #lørdag #jobb #jobbehelg #shopping #raglamyr #haugesund #trening #joggetur #husvask